De dozen staan ingepakt, stickers zijn geplakt, Equalit is klaar voor de verhuizing. Een verhuizing die nodig is. Equalit groeit. Tel daarbij op dat bij onze dienstverlening samenwerking centraal staat dan zie je dat onze huidige huisvesting niet meer passend is. Wij zijn per 18 december de nieuwe huurder van de 2e en 3 etage van het pand van de Rabobank Amerstreek te Oosterhout. 

We ondersteunen 2300 ambtenaren bij het plaats- en tijdonafhankelijk werken via onze Private Cloud. Maar daarnaast ontwikkelen we ook samen met onze deelnemers nieuwe oplossingen. Denk aan het zaaksysteem dat gemeenten slimmer en sneller helpt te werken. Maar wat ook steeds belangrijker wordt, is informatiebeveiliging. Dit alles maakt dat er nieuwe collega’s bijkomen.

Op sommige dagen was er gewoon geen plek meer voor iedereen om te werken. Daar moesten we wat aan doen. Niet alleen het tekort aan werkplekken maar ook de wens om op een andere manier samen te kunnen werken maakte het besluit om te gaan verhuizen. Voor de Equalit-oplossingen werken collega’s met verschillende expertise samen.

Samenwerken

In het nieuwe pand hebben we niet ingestoken op meer werkenplekken maar faciliteren we het samenwerken. Er zijn geen vaste werkplekken en kan iedereen kiezen voor een werkplek dat op dat moment past bij zijn werkzaamheden. Denk aan stiltewerkplek of semi-stiltewerkplek en de zogenaamde standaardwerkplekken. Voor het werken in projectteams zijn vergaderruimtes of een grote vergadertafel.

Equalit is blij met deze verhuizing en kijkt uit naar het werken in het nieuwe pand. Ik ben ervan overtuigd dat deze verhuizing een positieve bijdrage levert aan de ambitie om nog beter samen te werken aan duurzame ICT-oplossingen die de dienstverlening helpt optimaliseren. 

 

Willem Zwijgers